Over Ons

Op 9 mei jl maakte het CBS bekend dat een kwart van de Rotterdamse kinderen in armoede leeft. Deze CBS cijfers heeft ons doen besluiten om de komende vijf jaar met het HDZ Jeugdfonds te investeren in deze kinderen door voor hen op zes woensdagen van 14:00-16:00 leerzame bijeenkomsten te organiseren.

Werk en Inkomen

De eerste editie staat in het teken van Werk en Inkomen waarbij zes inspirerende professionals, die van hun passie hun beroep hebben gemaakt, aan kinderen van 10-14 jaar 60 minuten colleges geven met aansluitend een kijkje in de praktijk.

5 Jaren plan

Van 2017 tot 2020 gaan wij de Zomer Universiteit uitbreiden met Natuur en Milieu (2017), Sport en Bewegen (2018), Kunst en Cultuur (2019) en Zorg en Welzijn (2020). Zo kunnen wij elk jaar meer en meer kinderen laten kennis maken met verschillende inspirerende beroepen.

Helpt u mee?

Erik Van Loon